Yazan : Özgür Gündüz 14 Kasım 2014 Cuma

SEO (Search Engine Optimization) hayatımıza google'nın çıkması ve tanınması bununla beraber web sitelerinin çoğalması ve rekabetin artması ile SEO yani arama motorlarında yükselme yöntemi olarak girmiştir. Çoğalan web siteleri arasında site sahiplerinin organik yollarda bulunabilme isteği bu sektörü geliştirmiştir. SEOArama Motoru Optimizasyonu kelimesinin baş harflerinden oluşan bu yapı, günümüzde Google başta olmak üzere birçok dev arama motoru için çok önemlidir. Hatta ülkemizde özellikle Yandex her sene pasta payını genişletiyor, bu açıdan sadece Google 'u düşünmemek gerekiyor. En azından idealist bir seo uzmanı bu şekilde bir tutum sergilemeli. Her yeni web sitesi için seonun özelliklerine uyum sağlamak en büyük hedef olmuş, Google’a siteyi sevdirme fikri her zaman geçerliliğini korumuştur. Sitesinin Google’da üst sıralarda çıkmasını isteyen birçok kişi, SEO yönünde çalışmalara ağırlık ve büyük önem vermek zorundadır. SEO konusunda başarılı olmak için doğallık temel öncül olmakla birlikte kalite olmazsa olmaz şartların başında gelmektedir. Kaliteli bir içerik (kullanıcı memnuniyeti odaklı olmalı) sizleri SEO konusunda başarıya götürdüğü gibi, web sitenizden gelir elde etmeniz de büyük rol oynayacaktır. SEO alanına yapılan yatırımlar uzun vadade tasarruf olarak site sahiplerine geri dönecektir.
seo gaste 

SEO SERP NEDİR ? 

Arama sayfaında sarı ile gözüken sonuç ekranına SERP denir. SERP ekranında üstteki ve sağ bardaki kisimlar SEM( Arama motoru pazarlaması ) yani reklamlar için var olan AdWords alanlarıdır, sonrası organik olarak sıralamaya giren sitelerden yani SEO puanları iyi olan web sitelerinden oluşur.

SEO PAGERANK NEDİR


Google SEO alanında bakacak olursak en temel kriterlerden ve SEO yapan ve yapmak isteyen herkesin bilmesi gereken temel metrikler ve terimler mevcut. PagaRank bunlardan biridir. Google kurucularından Lary Page'in isminden gelen PageRank bir web sitesinin dış taraftan aldığı backlink( yanı bağlantı) ların sayımı sonucu google'un verdiği bir puan türüdür. Fakat manipüle edildiği için eskisi kadar değerli değildir, şimdilerde yeni kriterleri TrustRank'dır. TrustRank'da hemen hemen aynı olmasıyla beraber kimse kesin olarak trustrank budur ve bu şekilde çalışır diyemez, dememiştir. Tahmin edilen ve bir takım testler sonucunda link alınan sayfaların güvenlerinden oluşan bir güven ağıdır.Bunula birlikte alexa rank gibi belli başlı kriterler mevcuttur. İlerleyen derslerimizde bunların üzerinde çok daha detaylı duracağız. Kimse tam olarak bu kriterleri yaparsak SEO'su müthiş sitelere sahip oluruz diyemez, kaldi ki SEO sadece 1.sıraya çıkmak değildir, SEO sitenin google'un önergelerine en çok uyan mimariye sahip olması demektir. SEO sadece asla SEO değildir :)

SEO'YU ANLAMAK

SEO alanında bir çok teknik taktik olsa dahi, kesin olarak bu işlemleri yaparsak sitemiz 1.sayfaya ve ya 1.sıraya çıkar gibi bir ithamda bulunmakı yanlıştır. En büyük SEO danışmanları dahi bununla ilgili büyük araştırmaların sonucunda hiç bir şeyin %100 olmadığı kanaatına varmıştır. Olay herşeyi doğru yaparak google'u anlamaktan geçmekte. Bu da tabi doğallık çerçevesi kavramaktan başlıyor. Google ve diğer arama motorları web sitelerini taramak için robotlar geliştirmiştir. Bunlara örümcek adı veriler, örümcekler sitenin kalitesine, marka değerine, hızına ve diğer yüzlerce faktöre göre belirli zaman aralıklarında web sayfalarını tarar, uygun dizini bulur ve yerleştirir, uygun dizini bulmasındaki en önemli kriterler, başlık, url, meta taglar, içerik, anahtar kelimeler son zamanlarda eş anlamlı kelimeler, gelen bağlantı kategorileri başta olmak üzere kendince daha açıklamadıkları bir çok sinyal ile gerçekleşir.

GOOGLE NASIL İNDEXLER

Bir web kullanıcısı arama ekranına gelip, kafasında kurduğu arama terimini yazıp taramaya başladığı anda arama motorları milisaniyeler içinde kendi dizinlerini tarayarak en uygun, en doğru sayfayı arama yapan kullanıcısına gösterme eğilimindedir.

Arama motoru optimizasyonu sektörü ilk çıktığı andan itibaren gerek ülkemizde gerek yurt dışında çok fazla manipüle edilmiş ve haksız kazanç elde edilmiştir. Her yeni güncelleme arama motorlarını biraz daha kaliteli hale getirmektedir.

Örnek vermek gerekirse bundan 2 sene önce sitenizin içeri ne olursa olsun alacağınız 200 adet forum backlink 20 adet PR değeri yüksek backlink ile ilk sayfaya oynamanız süpriz değildi, fakat bu durum şuan geçerli değil, hatta bu durum geri dönüşü olmayan cezalar almaya sebebiyet vermektedir.
Google gibi düşünecek olursak, ziyaretçileri müşteri olarak düşünmemiz doğru olacaktır. Google her müşterisine en kaliteli ürünü sunmak için çalışmaktadır. Bu açıdan her sene birden çok algoritma güncellemesi yaparak en iyisini ararlar.

SEO GOOGLE'A SİTEYİ SEVDİRMEKTİR

Web sitemizi arama motorlarına ve başta google'a sevdirmek için öncelikle ziyaretçilerimize sevdirmeli ve doğal olmalıyız. 5 adet keyword girmeli, 300 kelime makale yazmalı gibi ithamlar bu aşamada yanlıştır, kimse soru cevap sitesinde 300 kelimelik cevaplar okumak istemez, ne için ne gerekiyor bunu iyi ayırt etmeli, buna göre bütün optimizasyonlarımızı şekillendirmeliyiz.

Arama motorları için yapılacak optimizasyonlar On-site ( İç SEO ) ve Off- site ( Dış seo ) olmak üzere iki ana kategoriye ayrılır.



Temel olarak On-site seo çalışmalarında optimize edilmesi gereken başlıca kriterler, İçerik, Anahtar Kelime,Başlıklar,Meta etiketleri, Resimler,Linkler,Site Haritası, Site mimarisi, robots.txt ayarları başlıcadır.
Temel olarak of-site seo calismalarında optimize edilmesi gereken başlıca kriterler, İçerik pazarlaması, sosyal imleme, gelen diğer bütün linkler..


On- Side Seo ile Arama Motorlarını anlamaya giriş yapıyoruz..

Yazar : Özgür Gündüz
Co Founder Of www.seogaste.com

Yorum Yaz

En Çok Okunanlar

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Copyright © SEO Çalışması Powered by SEO Çalışması